استقرار توده هوای گرم و وقوع دمای ۵۰ درجه در خوزستان-راهبرد معاصر

استقرار توده هوای گرم و وقوع دمای ۵۰ درجه در خوزستان

اداره کل هواشناسی خوزستان با صدور دومین اطلاعیه نسبت به تدوام استقرار توده هوای گرم و وقوع دمای ۵۰ درجه و بالاتر هشدار سطح قرمز صادر کرد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۴ - ۱۹ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 09
کد خبر: ۲۴۹۱۳۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ در این اطلاعیه آمده است؛ تداوم استقرار توده هوای گرم، افزایش دما و وقوع دما‌های ۴۹، ۵۰ درجه سانتیگراد و بالاتر در اغلب مناطق استان به جز نقاط مرتفع شمالی و شمال شرقی در روز شنبه قابل انتظار است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: بررسی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی نشان دهنده استقرار و تقویت الگوی تابستانه بر روی استان است که سبب وقوع دما‌های ۴۹ و ۵۰ درجه و بالاتر از فردا چهارشنبه تا روز شنبه هفته آینده خواهد شد.

محمد سبزه زاری بیان کرد: همچنین امروز سه‌شنبه تا پایان هفته، وزش باد به صورت متوسط تا نسبتا شدید همراه با گرد و غبار موقتی به ویژه در مناطق غرب، جنوب غرب و مرکز پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در شبانه روز گذشته امیدیه با ۴۸.۲ و ایذه با ۲۱.۹ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان و حداکثر دمای اهواز ۴۷ و حداقل ۲۷.۹ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

اداره کل هواشناسی خوزستان دوشنبه در اطلاعیه‌ای نسبت به استقرار توده هوای گرم و وقوع دما‌های ۴۹ و ۵۰ درجه و بالاتر از اواخر هفته در استان هشدار سطح قرمز صادر کرده بود.

این اداره کل در هفته‌های اخیر نسبت به افزایش دمای ۴۹ درجه و بالاتر در برخی نقاط استان هشدار صادر کرده بود که تعطیلی ادارات و کاهش ساعات کاری در برخی روز‌های هفته را به دنبال داشت. / تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار